Kutsu Herättäjä-Yhdistyksen vuosikokoukseen

Herättäjä-Yhdistyksen vuosikokous 2024 pidetään herättäjäjuhlien yhteydessä perjantaina 5.7.2024 klo 15.30 Vaasan kaupungintalon juhlasalissa osoitteessa Senaatinkatu 1.

Yhdistyksen kokouksissa on jokaisella kuluvan vuoden huhtikuun loppuun mennessä jäsenmaksunsa maksaneella viisitoista (15) vuotta täyttäneellä jäsenellä äänioikeus. Jokaisella yhteisöjäsenellä on yksi ääni.

Vuosikokouksen esityslista:

1. Kokouksen avaus

2. Valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjan tarkastajaa ja tarvittava määrä ääntenlaskijoita

3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus

4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys

5. Esitetään tilinpäätös, vuosikertomus ja tilintarkastuskertomus

6. Päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä

7. Vahvistetaan jäsenmaksun suuruus

8. Valitaan hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle

9. Valitaan tilintarkastaja

10. Valitaan seuraavan vuosikokouksen vaalia varten valmistelutoimikunta

11. Sääntöjen muuttaminen (katso nykyiset säännöt tästä, sääntöjen muuttamisesta ks. § 11).

Hallitus esittää sääntöjä muutettavaksi seuraavasti (muutokset ja lisäykset merkitty lihavoidulla kursiivilla, poistuva teksti lisäksi yliviivattu):

Pykälässä 3: Alle 24-vuotiaat voivat liittyä yhdistyksen nuorisojäseniksi, yli 24-vuotiaat aikuisjäseniksi >> vuosijäseniksi sekä rekisteröity yhdistys tai säätiö yhteisöjäseneksi.
Nuorisojäsenyys vaihtuu vuosijäsenyydeksi sen vuoden alussa, jolloin jäsen täyttää 24 vuotta. --- Nuorisojäsenen jäsenmaksu on enintään puolet aikuisjäsenen >> vuosijäsenen jäsenmaksusta. Yhteisöjäsenen jäsenmaksu on kaksikymmenkertainen aikuisjäsenen >> vuosijäsenen jäsenmaksu.

Pykälässä 4: --- Yhdistyksen alueellisen toiminnan suunnittelua ja kehittämistä varten voidaan muodostaa aluetoimikuntia >> aluekokouksia. Hallitus hyväksyy aluetoimikunnille >> aluekokouksille ohjeet.

Pykälässä 8: Yhdistyksen kokoukset kutsuu koolle hallitus. Kokouskutsu julkaistaan vähintään neljätoista (14) vuorokautta ennen kokousta ilmestyvässä Hengellisessä Kuukauslehdessä >> Henki-lehdessä.

12. Kokouksen päättäminen

Herättäjä-Yhdistyksen hallitus